Psihoterapie - parenting, psihoterapie copii si adolescenti, calarie terapeutica

Parenting



Parentingul este procesul prin care se promoveaza si sustine dezvoltarea fizica, emotionala, sociala si intelectuala a copilului de cand se naste si pana devine adult. Implica asumarea responsabilitatii de a creste un copil sanatos emotional si social. Implica cunoasterea etapelor dezvoltarii fizice si neuropsihice pentru a putea interveni eficient in cresterea si dezvoltarea lui. In afara de asigurarea nevoilor de baza trebuie intervenit pe latura dezvoltarii emotionale intercalat cu dezvoltarea cognitiva.

Desi ne dorim din toata inima sa crestem un copil sanatos emotional si social din pacate se simte nevoia unei aprofundari pe aceasta tema deoarece avem de-a face cu o noua generatie si se pare ca timpul limitat al parintelui alaturi de copil precum si faptul ca nu primim un “ghid de crestere al copilului” care sa fie sustinut solid din punct de vedere stiintific (abordare multidisciplinara: notiuni de puericultura, pediatrie, psihiatrie, psihologie si psihoterapie) duc la o crestere tot mai accentuate a tulburarilor din sfera psihiatrica (depresii la varste tot mai fragede, tulburari de comportament si conduita, dependente de diferite substante, tentative autolitice….).

Copilul nu se naste invatat – de aici ar trebui sa porneasca “meseria” de parinte si totodata responsabilitatea sa.

Nu trebuie sa ne imaginam ca avem nevoie de mari resurse de timp sau financiare dar ca parinti trebuie sa fim constienti ca este absolut necesar sa intelegem notiuni si strategii prin care sa oferim copiilor o educatie sanatoasa iar asta se poate realiza numai in conditiile in care avem cunostinte validate stiintific. Din fericire stiinta ne ofera noi oportunitati prin intermediul medicinii, biologiei, chimiei, etc.

Pentru a veni in sprijinul celor care doresc sa stie mai multe despre cresterea copilului organizam seminarii si work-shopuri sustinute de medici si psihologi. Daca la seminarii veti afla informatii teoretice despre dezvoltarea fizica si neuropsihica a copilului pe diferite etape de varsta, work-shopurile va vor oferi solutii practice pe temele de interes.

    Psihoterapie copii si adolescenti



Cuvântul psihoterapie provine din greaca veche- psychē, însemnând spirit, suflet sau răsuflare și therapeia sau therapeuein, a vindeca sau a îngriji. Cuvântul psihoterapie a fost utilizat pentru prima oară în jurul anului 1890. Psihoterapia era definită în acea epocă ca ameliorare a distresului sau dizabilității unei persoane de către o alta prin folosirea unei abordări bazate pe o teorie sau o paradigmă anume.

Pentru a putea “vindeca” este necesar sa cunosti.

Abordarea medicala si psihologica este cheia psihoterapiei.

Abordarea copilului si adolescentului prin aceasta prisma confera siguranta si eficacitate rezolvarii problemelor intervenite pe parcursul dezvoltarii copiilor.

Ca metode si strategii ne axam pe psihoterapie psihodinamica, cognitiv comportamentala, art terapie, hipoterapie/calarie didactica, pe problematica specifica diferitelor grupe de varsta.

Calarie terapeutica



Calaria terapeutica presupune folosirea calului pentru o serie de obiective terapeutice: cognitive, fizice, emotionale, sociale, educationale si comportamentale.

In plan fizic aduce imbunatatirea respiratiei, circulatiei sanguine si limfatice, imbunatatirea coordonarii / reflexelor / echilibrului, cresterea tonusului muscular, cresterea gradului de mobilitate in articulatii, relaxare pe musculatura spastica, actioneaza pe apetit si digestie etc.

In plan mental: cresterea stimei de sine, dezvoltarea tenacitatii, control emotional, autodisciplina, asumarea responsabilitatii, empatia si comunicarea verbala si nonverbala.

Aceste cateva beneficii se realizeaza prin exercitii inaccesibile terapiei conventionale.

Colaborarea medic, psiholog, instructor de calarie asigura cea mai eficienta forma de terapie cu o larga aplicabilitate in recuperarea, reabilitarea si reintegrarea diverselor probleme din sfera emotionala, dispozitionala, dezvoltare personala.

Pentru copii si adolescenti

-tulburari / intarzieri in dezvoltare: invatare, comunicare, coordonare motorie

-tulburari emotionale si de comportament: opozitie, conduita, functie sociala, ticuri, tulburari de eliminare, comportament alimentar etc

-tulburari anxioase: anxietate de separare, fobii, tulburare de panica, tulburare obsesiv-compulsiva.

-tulburari de somatizare

-tulburari de dispozitie/afective

-tulburarile consumului de substante

 

Pentru adulti: tulburari anxioase, tulburari afective, tulburari de comportament alimentar, tulburari de somn, tulburari ale controlului impulsurilor, tulburari de adaptare, tulburari legate de stress, tulburari de personalitate.

 

">